قوانین گویندگی و نحوه محاسبه دستمزد گوینده

در این مقاله قصد داریم قوانین گویندگی در هفت آسیاب را شرح دهیم و همچنین در پایان به نحوه محاسبه دستمزد گویندگان و مقدار آن بپردازیم

پروژه هایی که در هفت آسیاب نیاز به گوینده دارند به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه به معرفی برخی از این دسته بندی ها اشاره می کنیم :

  • ضبط صدای تلفن های گویا
  • ضبط صدای موشن گرافیک و گویندگی دیالوگ ها
  • دوبله ویدئو های آموزشی خارجی
  • ضبط صدای اینفوموشن های معرفی محصول و خدمات
  • دوبله یا گویندگی برای کلیپ های کوتاه اینستاگرامی
  • و...

هر کدام از این دسته بندی ها تعرفه های متفاوتی دارند و همانطور که بالاتر گفته شد، در پایان به میزان تعرفه گویندگی اشاره خواهد شد


قوانین گویندگی در هفت آسیاب

  • جهت استخدام در بخش گویندگان هفت آسیاب، گوینده موظف است پروفایل خود را در ناحیه کاربری تکمیل کند
  • در صورتی که گوینده تمایل داشته باشد، عکس و نام ایشان در صفحه درباره ما سایت در لیست تیم همکاران درج خواهد شد، در صورت تمایل به این امر، گوینده حتما باید یک تصویر مناسب و واضح از خود ارسال نماید.
  • پس از انجام هر پروژه، مبلغ دستمزد آن پروژه بلافاصله به کیف پول گوینده واریز می شود
  • گوینده در هر ماه می تواند 2 بار درخواست تسویه به حساب بانکی با حداقل مبلغ 200.000 تومان ثبت نماید و حداقل فاصله زمانی بین هر تسویه حساب 10 روز کاری می باشد
  • گوینده موظف است هر بار که درخواست تسویه دارد، یک تیکت به دپارتمان دیجیتال مارکتینگ با عنوان درخواست تسویه حساب ارسال نماید و رسیدگی به هر درخواست معمولا در همان روز انجام می شود اما گاها ممکن است حداکثر تا سقف 72 ساعت زمان بگیرد
  • در صورتی که گوینده قصد دارد برای مدتی (هرچند کوتاه مثلا 2 روز) در دسترس نباشد و یا امکان ضبط و همکاری را ندارد، موظف هست طی تیکت حتما به پشتیبانی اعلام نماید و در غیر این صورت اگر در آن مدت زمان پروژه ای برای گوینده ارسال شود و در زمان مقرر تحویل ندهد، مبلغ پروژه از دستمزد گوینده کسر خواهد شد
  • گوینده موظف است هر پروژه کمتر از 10 دقیقه ای را طی 24 ساعت پس از دریافت اطلاعات پروژه ضبط کرده و ارسال نماید و در غیر این صورت اگر پروژه از سمت مشتری کنسل شود، کل مبلغ پروژه به عنوان خسارت از دستمزد گوینده کسر خواهد شد و اگر پروژه کنسل نشود، 10% از مبلغ دستمزد آن پروژه کسر خواهد شد. لازم به ذکر است که پروژه های بیشتر از 10 دقیقه نیز به ازای هر 10 دقیقه می تواند 1 روز به مدت زمان انجام پروژه برای گوینده اضافه کند.
  • صوت های ارسال شده توسط گوینده باید بدون نویز و صدای محیط و با تلفظ صحیح املائی و همچنین با لحن اعلام شده باشد و در غیر این صورت، صوت باید از اول رکورد شده و هزینه اضافه ای بابت این موضوع پرداخت نخواهد شد.
  • پروژه هایی که بدون ایراد توسط گوینده ضبط و ارسال می شوند، ممکن است بنا به دلایلی همچون سلیقه ای از سمت هفت آسیاب یا مشتری، نیاز به رکورد مجدد با لحن متفاوتی داشته باشند که در این صورت تعرفه پروژه بالاتر خواهد بود.
  • گوینده موظف است حساب کاربری خود را در وب سایت هفت آسیاب ارتقاء دهد تا به آپلود سنتر دسترسی داشته باشد و تمام فایل های صوت را در آپلود سنتر هفت آسیاب بارگزاری نماید و برای هر دایرکتوری مربوط به پروژه رمزگزاری انجام دهد تا افراد غیر از پشتیبانی هفت آسیاب دسترسی به آن فایل ها نداشته باشند.
  • مالکیت تمام صوت هایی که از سمت گوینده ارسال می شود، به نام شرکت پایا پندار هفت آسیاب می باشد و اختیار هرگونه استفاده در هر پروژه ای از صوت ها با شرکت نامبرده است و گوینده نمی تواند هیچ حق مالکیتی نسبت به صوت ها داشته باشد.
  • انتشار صوت ها به هر نحوی به افراد دیگر توسط گوینده، خلاف قوانین هفت آسیاب بوده و منجر به قطع همکاری با گوینده خواهد شد.
  • ممکن است به این لیست موارد جدیدی اضافه شود بنابراین اگر گوینده هفت آسیاب هستید، هر چند وقت یکبار این لیست را بررسی نمایید. البته در صورت آپدیت لیست به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه محاسبه دستمزد گویندگی در هفت آسیاب

مبلغ هایی که در این محاسبه نوشته شده اند، کاملا فرضی و فقط جهت مثال می باشد.

فرض کنیم یک پروژه تلفن گویا با تعرفه 50.000 به ازای هر 1 دقیقه می باشد.

همانطور که در قوانین مطالعه کردید پروژه ها باید بدون ایراد باشند و لیست ایرادات در قوانین چند سطر بالاتر نوشته شده است. بنابراین تعرفه پروژه تلفن گویا در صورتی که بدون ایرادات نامبرده باشد و در اولین خروجی مورد تایید ما باشد همان 50.000 تومان خواهد بود. در برخی موارد ممکن است لحن گفتار و یا متن دیالوگ و یا هر مورد دیگری، بنا به دلایلی همچون سلیقه، به تایید هفت آسیاب نرسد و نیاز به رکورد مجدد یک یا چند دیالوگ در هر پروژه باشد که این امر باعث افزایش تعرفه تا سقف 20% از مبلغ پایه یعنی 10.000 تومان از مبلغ 50.000 تومان در این پروژه خواهد شد. بنابراین تا اینجا تعرفه گویندگی پروژه تلفن گویا بابت هر 1 دقیقه 60.000 تومان می باشد.

یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش تعرفه می شود، انجام پروژه در روز های تعطیل رسمی توسط گوینده می باشد که اگر یک پروژه در روز تعطیل رسمی برای گوینده ارسال شود و همان روز توسط گوینده تحویل داده شود، مجددا تا سقف 20% از مبلغ پایه یعنی 10.000 تمان از مبلغ 50.000 تومان در این پروژه افزایش خواهد داشت. بنابراین اگر این پروژه هم شامل رکورد مجدد و هم شامل تعطیلی رسمی شده باشد به تعرفه 70.000 تومان به ازای هر 1 دقیقه افزایش می یابد.

مورد بعدی که شامل افزایش 40 درصدی می باشد، کار بصورت فشرده است یعنی گوینده در یک روز حداقل 120 دقیقه صوت خروجی ارائه دهد و مهم نیست که این 120 دقیقه شامل یک یا چند پروژه باشد، به عنوان مثال اگر 10 پروژه 12 دقیقه ای هم در یک روز تحویل شود، هر کدام از پروژه ها بصورت جداگانه 40% نسبت به قیمت پایه خودشان افزایش قیمت خواهند داشت. بنابراین اگر پروژه تلفن گویای مثال زده شده شامل تمام مواردی که تا کنون گفته شد باشد، تعرفه به مبلغ 90.000 تومان به ازای هر 1 دقیقه افزایش می یابد.

مورد آخر که شامل افزایش 10 درصدی است، برای گویندگانی می باشد که دستمزد ماه قبل آنها بیشتر از 5.000.000 تومان شده باشد و این بدین معناست که در تمام روز های ماه فعال بوده و پروژه تحویل می داده اند و در ماه جاری تمام پروژه ها بلا استثناء با 10% افزایش تعرفه نسب به قیمت پایه آنها برای گوینده به عنوان پاداش لحاظ خواهد شد.


تعرفه گویندگی در هفت آسیاب برای گویندگان

این جدول تعرفه سال 1400 شمسی می باشد و هر سال افزایش خواهد داشت. لازم به ذکر است که در صورت وجود یک پروژه با موضوع جدید که در این جدول موجود نیست، از قبل با گوینده توافق قیمت صورت می گیرد.

ردیفموضوعتعرفه به ازای هر 1 دقیقه
1ضبط صدای تلفن های گویا50.000 تومان
2ضبط صدای موشن گرافیک و گویندگی دیالوگ ها200.000 تومان
3دوبله ویدئو های آموزشی خارجی (هر پروژه معمولا بیشتر از 20 دقیقه)15.000 تومان
4دوبله صدای اینفوموشن های معرفی محصول و خدمات20.000 تومان
5دوبله یا گویندگی برای کلیپ های کوتاه اینستاگرامی20.000 تومان
نظرات مطلب